- Opis
- Perwsze Spotkanie Projektowe
- Regulamin rekrutacji
- Harmonogram Mobilności
- Wieczór z programowaniem
- Wizyta uczniów z Włoch, Francji i Estonii
- Wymiana uczniów Erasmus+ Ribeauvillé, Francja
- Drugie spotkanie projektowe
- Wieczór projektowy z Programowaniem i Robotyką
- Wymiana uczniów Erasmus + Vigevano, Włochy
- Wizyta w Estonii w ramach mobilności uczniowskiej
Opis
Projekt "Programowanie jako innowacyjna metoda uczenia się i nauczania w szkołach europejskich" w ramach programu ERASMUS+, akcja KA2, dotycząca mobilności uczniów edukacji szkolnej.
Projekt rozpoczyna się 01.10.2016r i jest zaplanowany na dwa lata. Dzięki jego realizacji uczestnicy nabędą podstawowe umiejętności w zakresie programowania w celu poszerzania wiedzy z poszczególnych dziedzin nauki oraz rozwiną międzynarodowe kompetencje społeczne, międzykulturowe i językowe.
Partnerami w projekcie są szkoły z Francji, Włoch i Estonii. W ciągu 2 lat trwania projektu przewidujemy w sumie 4 wymiany uczniów oraz 3 międzynarodowe spotkanie projektowe. Ich celem będzie koordynacja działań związanych z zarządzaniem projektem. Podczas pierwszego spotkania, które odbędzie się w naszej szkole na początku listopada zostanie opracowany szczegółowy harmonogram działań projektowych, regulamin rekrutacji uczniów, szczegółowy plan najbliższych spotkań (mobilności) oraz uzgodnienie ewentualnych modyfikacji. Opracowany zostanie również harmonogram upowszechniania rezultatów działań projektowych, za które będą odpowiedzialni koordynatorzy szkolni.
Zagadnienia dotyczące realizacji projektu, zostały podzielone na trzy moduły tematyczne:
- Moduł 1- Zapoznanie z możliwościami kodowania.
- Moduł 2 -Wykorzystanie kodowania w praktyce uczenia sie i doskonalenia swoich umiejętności.
- Moduł 3 -Zabawa programowaniem- przez zabawę do wiedzy.
W każdym państwie partnerskim 3 grupy sześcioosobowe uczniów pod opieką 3 opiekunów będą pracowały nad tymi zagadnieniami. W ramach trzech modułów zaplanowane zostały 4 spotkania uczestników w jednej ze szkół partnerskich. Szkoła przyjmująca zapewnia organizację pracy, przygotowuje wspólne działania dotyczące danego modułu oraz jest odpowiedzialna za opracowanie rezultatów i efektów tych działań. Nad całością działań podczas spotkania uczestników projektu będzie czuwał dyrektor i koordynator szkoły przyjmującej. W ramach modułu 1 uczniowie i nauczyciele zostaną przeszkoleni przez firmę zewnętrzną w zakresie podstaw programowania. Zagadnienia modułu II będą realizowane podczas dwóch spotkań międzynarodowych ze względu na duży zakres tematyczny. Uczestnicy projektu będą wymieniali opinie, wnioski, problemy oraz uwagi na przestrzeni twinnspace na platformie e-Twinnig projektu, poprzez skypa, maile i viedeo konferencje.
W ramach budżetu projektu zostało zakupionych 18 tabletów z klawiaturą i oprogramowaniem, które będą służyć uczniom podczas realizacji zadań, a po zakończaniu projektu będą wykorzystywane przez nauczycieli jako pomoc dydaktyczna niezbędna do wdrażania technologii ICT w codziennej pracy.